ICP-400/410 | Wat doe ik als mijn cards vastlopen vast in de printer?
Loopt bij een printopdracht de card vast in de printer? Dan verschijnt één van de volgende meldingen op het scherm:
Check cards, their position in the feeder and the gauge setting
Card(s) blocked or failure of mechanical component
Card error
1. Hoe verwijder ik de vastgelopen card uit de printer?
Volg de onderstaande stappen om de vastgelopen card uit de printer te verwijderen:
Haal de inktfolie en de cards uit de ICP-410
Open de printer aan de bovenkant
Houd de aan-en-uitknop ingedrukt totdat de card uit de achterkant van de printer is gerold
Het vastlopen van de card in de printer kan drie mogelijke oorzaken hebben.
2. Dikte van de cards verkeerd ingesteld
Het meest voorkomende probleem is dat de card-dikte niet goed staat ingesteld. Dit los je op door de schuifmaat voor de card-dikte aan de voorkant van de printer goed in te stellen op basis van het type card. Zet de schuifmaat op de maateenheid die overeenkomt met de dikte van de card die in de printer zit.
A239 WetPaintCard: card-dikte instellen op 1 mm
A322 HotPaintCard: card-dikte instellen op 0,35 mm
3. De printer schoonmaken
Een andere oorzaak van het vastlopen van een card kan een vervuilde printer zijn. De interne rubberen transportrollen kunnen veel stof bevatten. Hierdoor slipt een card tijdens het transport door de printer. Dit veroorzaakt een foutmelding. Sluit deze oorzaak uit door de printer schoon te maken.
Het kan ook voorkomen dat het interne opwikkelmechanisme van de inktfoliecassette niet meer goed meedraait. Dit kan voorkomen wanneer de inktfolie bijna op is. Hierdoor kan de printer vastlopen.
Vervang de inktfolie cassette met een ander/nieuw exemplaar
Je kan ons telefonisch bereiken via 078 615 2033. Van maandag t/m donderdag zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur. Op vrijdag zijn wij bereikbaar van 08:30 tot 16:30.