Product toegevoegd aan bestelling
Winkelwagen
Online bestellen via ons klantportaal
Voor 14:00 uur besteld? Vandaag verzonden!
Gratis advies, installatie en support

NiceLabel | Waarom kan ik mijn printer niet kiezen?

Soms is het mogelijk NiceLabel te starten of zelfs een label te ontwerpen, maar dat het je vervolgens niet lukt deze te printen met de printer die je wenst te gebruiken. De oplossing is afhankelijk van de versie van NiceLabel die je gebruikt

1. NiceLabel Free

In de gratis NiceLabel Free software kan er maar naar een beperkt aantal Altec printers worden geprint. Naar andere Altec printers, of printers van een ander merk, kan je niet printen. De Altec printers waarmee NiceLabel Free werkt zijn:

  • ATP-23
  • ATP-300 Pro/ATP-600/ATP-600 Pro
  • ATP-3000
  • ATP-4300/ATP-4310/ATP-4600/ATP-4610
  • TTP-245 (Plus)/TTP-343 (Plus)

Controleer of je printer één van de bovenstaande is en controleer of de juiste printerdriver aanwezig is op jouw computer.

2. NiceLabel Pro of PowerForms

Als het in NiceLabel Pro of PowerForms niet lukt te printen wanneer je een nieuwe printer, of een bestaande printer met een nieuwe naam, wil gebruiken, kan dat drie oorzaken hebben:

  • Het maximum aantal printers van de licentie is bereikt
  • Er staat aangevinkt dat er alleen naar gereserveerde printers geprint kan worden
  • Een combinatie van beide

Het maximum aantal printers van de licentie is bereikt

Een netwerklicentie van NiceLabel is beperkt op het aantal gebruikte printers. Printers die langer dan 7 dagen niet worden gebruikt worden automatisch door NiceLabel verwijderd.

  • Kijk dan in de lijst met gelicentieerde printers of er toevallig gereserveerde printers tussen staan die er al lang ongebruikt in staan. Deze lijst is te vinden via het menu Bestand, daar selecteer je Opties en vervolgens Gelicentieerde printers.
  • Hier heb je de mogelijkheid om in de kolom Gereserveerd (1) een vinkje te plaatsen bij een printer. Daarmee geef je aan dat NiceLabel die printer altijd blijft onthouden.
  • Als er in deze lijst printers tussenstaan die lang geleden voor het laatst zijn gebruikt (2), kan je daar het vinkje bij Gereserveerd uitzetten omdat deze printers waarschijnlijk niet meer gebruikt zullen worden.
  • Zorg er dus voor dat het aantal gebruikte printers altijd binnen het aantal door de licentie toegelaten (3) printers blijft.

Er kan alleen naar gereserveerde printers geprint worden

Als in het scherm Gelicentieerde printers het vinkje voor Dit werkstation kan alleen gebruik maken van gereserveerde printers aangevinkt is, dan kan je geen gebruik maken van printers die nog niet in deze lijst staan.

Wil je dat wel? Zet dan eerst het vinkje uit en print vervolgens naar de nieuwe printer, zodat deze in de lijst komt. Zet vervolgens weer het vinkje aan.

Vraag niet gevonden? Vind hier het antwoord.
Bel ons op 078 615 2033

Even in contact komen?

Je kan ons telefonisch bereiken via 078 615 2033. Van maandag t/m donderdag zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur. Op vrijdag zijn wij bereikbaar van 08:30 tot 16:30.

Andere support kwesties?

Wil je meer weten over labelprinters, labels of software? Bel naar 078 615 2033 of laat je gegevens hieronder achter en we bellen je graag terug voor een advies op maat!

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.