ATP-300/600 Pro | Wat moet ik doen bij de foutmelding: Geen inktfolie?
De printer geeft de melding: Geen inktfolie. Dit kan een verschillende oorzaken hebben.
1. Inktfolie controleren
Controleer of de rol inktfolie en de afvalrol beiden in de printer zitten
Bekijk hierbij ook of beide ribbon spindles juist in de printer zijn bevestigd
De ribbon spindle heeft aan één kant een ronde zwarte opstaande rand met een gele markering erin. Zorg dat de kant van de gele markering aan de linkerkant is bevestigd, zodat deze op het gele aansluitpunt in de printer zit.
Afvalrol bijna vol? Vervang dan ook de afvalrol of maak de huidige rol leeg
Tip: gebruik voor de nieuwe afvalrol de (kartonnen) koker van de lege rol inktfolie.
3. Gewisseld van inktfolie kleur?
Het wisselen van een zwart inktfolie naar een wit inktfolie kan problemen veroorzaken. Als u bent gewisseld van inktfoliekleur zal de inktfoliesensor dit waarschijnlijk niet herkennen.
Probeer in dit geval eerst te kalibreren via het LCD display menu
Lost dit het probleem niet op? Neem dan contact op met ins op via T. 078 – 615 20 33
4. De inktfolie hangt los
Als de rol inktfolie los hangt, betekent dit dat de rol inktfolie niet aan de afvalrol is bevestigd.
Haal de inktfolie langs de printkop en bevestig het dan aan de afvalrol
Tip: bevestig een nieuwe rol inktfolie met de plakrand op het beginstuk van de afvalrol.
Je kan ons telefonisch bereiken via 078 615 2033. Van maandag t/m donderdag zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur. Op vrijdag zijn wij bereikbaar van 08:30 tot 16:30.