Mijn ATP-300/600 Pro geeft de foutmelding: Paper Jam
Deze melding kan 3 mogelijke oorzaken hebben
1. De labelgeleiders correct instellen
Mogelijk zitten de zwarte labelgeleiders in de printer niet goed aangeschoven tegen de zijkanten van de labels. In de rechter geleider zit de gap sensor. Deze sensor meet de tussenruimte van jouw rol labels. Als de labelgeleiders niet goed zijn aangeschoven dan kan de sensor de labels niet goed detecteren. Het kan er ook voor zorgen dat de rol scheef door de printer gaat lopen.
Schuif de labelgeleiders goed aan, zodat er geen speling is tussen de rol labels en de geleiders
Zorg dat de labelgeleiders niet te wijd staan ingesteld
Zorg dat de labelgeleiders niet te strak staan ingesteld
2. De printer kalibreren
Mogelijk moet de printer (opnieuw) gekalibreerd worden op het type label dat je gebruikt. Dit kan heel eenvoudig via het display-menu op de printer.
Volg om te kalibreren de stappen in de FAQ ‘De printer kalibreren’.
Mogelijk staat in de printerdriver de instelling voor detectie ingesteld op de verkeerde sensor.
Voorbeeld
Je gebruikt een continu label (doorlopende rol) en de printer driver staat ingesteld op de tussenruimte sensor. De sensor zoekt dan naar tussenruimtes op de rol, alleen die zijn er in dit geval niet. De printer zal dan de melding ‘Paper Jam’ weergeven op het display.
Controleer of de juiste sensor staat ingesteld in de driver met het item ‘Detectiesensor instellen’
Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur via 078 615 2033. Of vul het contactformulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.