Loopt bij een printopdracht de card vast in de printer? Dan verschijnt één van de volgende meldingen op het scherm:
Check cards, their position in the feeder and the gauge setting
Card(s) blocked or failure of mechanical component
Card error
Dit kan 3 oorzaken hebben.
1. Dikte van de cards verkeerd ingesteld
Het meest voorkomende probleem is dat de card-dikte niet goed staat ingesteld. Dit los je op door de schuifmaat voor de card-dikte aan de voorkant van de printer goed in te stellen op basis van het type card. Zet de schuifmaat op de maateenheid die overeenkomt met de dikte van de card die in de printer zit.
A239 WetPaintCard: card-dikte instellen op 1 mm
A322 PaintCard: card-dikte instellen op 0,25 mm
2. De printer schoonmaken
Een andere oorzaak van het vastlopen van een card kan een vervuilde printer zijn. De interne rubberen transportrollen kunnen veel stof bevatten. Hierdoor slipt een card tijdens het transport door de printer. Dit veroorzaakt een foutmelding. Sluit deze oorzaak uit door de printer schoon te maken.
Het kan ook voorkomen dat het interne opwikkelmechanisme van de inktfoliecassette niet meer goed meedraait. Dit kan voorkomen wanneer de inktfolie bijna op is. Hierdoor kan de printer vastlopen.
Vervang de inktfolie cassette met een ander/nieuw exemplaar
4. Support
Is het probleem hiermee niet verholpen? Neem dan contact met ons op via 078 615 2033.
Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur via 078 615 2033. Of vul het contactformulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.